Известие

Collapse
No announcement yet.

156 1.9Jtd - ще се вземаме

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156 1.9Jtd - ще се вземаме

    Здравейте колеги, и това ми дойде на главата - ще купувам кола на познат, нещо като булка по снимка. Та харесал си е 156-ца, намерих му една 1.9 JTD, купе и салон отлични, двигателя запали от раз сутринта (топличко е сега). След 2 дена (вторник) ще я вземам та ако може няколко въпроса от един фен на япоските автомобили и лаик в италианските возила и дизела.
    На какво трябва да се обърне внимание на този двигател. При теста звучеше добре, нямаше дим от аспуха, турбото се чуваше добре, не тракаше /много/. Малко муден ми се стори - натискам педала и от 800 до 1200 оборота има едно леко замисляне и тогава развърта. На 1600 вече се чува и турбината.
    Какъв е ресурса без сериозен ремонт на този двигател - на километража са 170к км. но намерих забравена от джамбаза лепенка 227200км?
    Какви ремъци и ролки са добри за тази бамбина - SKF+Gates или има по-добри /евтини/ варианти?
    Задължително ли е да се смени и водната помпа или да кара така до проблем?
    Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

  • #2
    Здравей,
    първо и важно е диагностика,там ще видиш помпа,турбо,дебитомер и тн. в какво състояние са.
    Ремъци и ролки препоръчвам ДАИКО комплект,водната помпа си е ролка- задължителна смяна.
    Дизеловия ресурс е много голям.
    Успех
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

    Comment


    • #3
      Имаш в предвид компютърна диагностика? Има ли смисъл, т.е. какво може да покаже?
      Масълце какво обича тази печица?
      Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

      Comment


      • #4
        ..

        Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
        Здравей,
        първо и важно е диагностика,там ще видиш помпа,турбо,дебитомер и тн. в какво състояние са.
        Ремъци и ролки препоръчвам ДАИКО комплект,водната помпа си е ролка- задължителна смяна.
        Дизеловия ресурс е много голям.
        Успех
        Дам голям е ресурса ако е 1.9 JTD 115 и нагоре

        Кой двигател на 1.9 е колега колицата ?
        Бивша:156 2.4 JTD-140 Distinctive
        Настояща: Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI- 150 h.p.живички мъркат.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от milenjs Покажи съобщение
          Здравейте колеги, и това ми дойде на главата - ще купувам кола на познат, нещо като булка по снимка. Та харесал си е 156-ца, намерих му една 1.9 JTD, купе и салон отлични, двигателя запали от раз сутринта (топличко е сега). След 2 дена (вторник) ще я вземам та ако може няколко въпроса от един фен на япоските автомобили и лаик в италианските возила и дизела.
          На какво трябва да се обърне внимание на този двигател. При теста звучеше добре, нямаше дим от аспуха, турбото се чуваше добре, не тракаше /много/. Малко муден ми се стори - натискам педала и от 800 до 1200 оборота има едно леко замисляне и тогава развърта. На 1600 вече се чува и турбината.
          Какъв е ресурса без сериозен ремонт на този двигател - на километража са 170к км. но намерих забравена от джамбаза лепенка 227200км?
          Какви ремъци и ролки са добри за тази бамбина - SKF+Gates или има по-добри /евтини/ варианти?
          Задължително ли е да се смени и водната помпа или да кара така до проблем?
          При правилно експлоатация има JTD на по над 500 000-600 000км Водна помпа задължително, към ролките и ремъците
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            Лепенката на "джамбаза" показва следващата смяна на ангренажен комплект!
            Alfa Romeo 156 SW 2002 1.9JTD 115hp
            Alfa Romeo Giulietta 2014 1.4MA 170hp TCT Exclusive

            Comment


            • #7
              Абе много модификации имали тези коли, днес като проверявах за ремъците ме питаха. Не съм сигурен, утре ще видя точно кода му но е 2000г 105 коня.
              На лепенката си пишеше точно OIL, ELF неща които ми се вписват в представите за масло а не ангренаж.
              Не казахте за маслото, баджо си слага на неговия фиат с JTD май селения беше че другото го горяло. Какво се препоръчва като вискозитет и марка?
              Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

              Comment


              • #8
                mod.edit:Този форум у пълен с подобни теми. Не знам защо всеки решил да купува или прави нещо не вземe да прочете вече писаното преди да пуска нова тема на разисквани въпроси.
                Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                sprint tropheo
                155/1.8
                156/2.0 Selespeed

                Comment


                • #9
                  ...ще стане така в крайна сметка,че всяка тема ще се одобрява от мод. и тогава ще видиме нанагорнище всички....именно заради такива участници..........
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Разочарован съм от отношението към нов потребител като мен. Благодаря на няколкото които се опитаха да ми помогнат - vovata, syfer .
                    Та за четенето на стари теми пробвайте да потърсите в този подфорум с думи избор масло и вижте какво ще излезе. Нищо. 15 теми, в някои се говори но най-вече какво масло не става и от кое не съм доволен.
                    Ето и темички от първа странциа в момента -
                    Selepeed- а ми скъса нервите това лято, успокойте ме, че не всичко е загубено...
                    156 2.4 JTD 136hp не пали! Help...
                    Проблем с двигателя
                    Нестабилни обороти по време на движение- двигатели 1.8, 2.0 TS.
                    Странен шум от таблото
                    Проблем с управлението на перките на радиатора
                    Клатене на оборотите 156 1.8 TS
                    Теч от кормилната рейка 147
                    Стабилизатор за напрежение в таблото?
                    А купи си такова чудо. Все пак утре ще взема колата, приятелчето я иска, на мен ми харесва като визия, ще я обслужа както намеря за добре и с каквото преценя и авера да си блъска главата с нея.
                    Нека админите изтрият темата за да се пълни форума.
                    Успех на всички!

                    Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

                    Comment


                    • #11
                      Тъй като карам точно същият автомобил,ще ти кажа,че това е най-коравия двигател.В тази година е правен за последно в тази модификация и е изчистен от всички детски проблеми.Лепенката,която си видял е наистина за смяната на маслото и километрите са връщани.Ако са върнати само на километраж,с диагностичен софтуер може да се видят реалните километри.Преди диагностиката провери по VIN датата на производство и гледай като се свържат с компа на колата,дали записът на софтуера му съвпада с датата на производство,ако не съвпадат,значи е пипано и ECU-то.Преди покупката е задължитела компютърна диагностика и оглед от компетентен човек.Препоръчваното от производителят масло е SELENIA WR.Аз съм с такова.
                      Обслужването със смяна на ремъци ролки и друго,което излезе е задължителна.
                      Надявам се да съм ти бил полезе.Успех с покупката на колата и много безаварийни след това.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Да не се правя на ощипана госпожица и да кажа все пак
                        Ами взех я Не я закачах на диагностика, покарах я 5-6 км. и си я прибрах. Та супер си е колицата - окачването е перфектно, не тропа, скърца... Спирачките са уникални - щях да изкоча от прозореца а едва пипнах педала, сега като прибирах вагон-чето имах чувството че не спира.
                        Двигателя е добре според мен, не пуши, пали от раз, дърпа с идея - две по-слабо от моите бензинови 133 коня.
                        За километрите - в събота като я гледах на километраж бяха 170к, днес сядам, контакт и ... 133 Явно им се е видяла много запазена и са върнали още малко. На капака на ангренажа има надпис 182 200 какво ли значи - сменен тогава или следваща смяна?
                        Има и проблем вече - долната решетка м/у фаровете за мъгла е със счупени крачета, свалих я да не я загубя, със силикон ли да я мацна?
                        За каишката на ангренажа - дайко комплект или гейстс ремък + ролка и обтегач ина? Има ли някъде ръководство за смяна?
                        Маслото разбрах - SELENIA WR Diesel 5W40
                        Волана наистина е забавен - директен доста и не завива много, много. Това да му е проблема
                        Снимки утре че днес капнах - едно че навън жега а и в КАТ не можаха да прочетат номера на двигателя и ходих на сервиз да го гледат - както всичко заврян на кучето в аспуха - един час го търка момчето с разни неща като гинеколог.
                        Last edited by milenjs; d.m.y г., 23:04.
                        Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от milenjs Покажи съобщение
                          Да не се правя на ощипана госпожица и да кажа все пак
                          Ами взех я Не я закачах на диагностика, покарах я 5-6 км. и си я прибрах. Та супер си е колицата - окачването е перфектно, не тропа, скърца... Спирачките са уникални - щях да изкоча от прозореца а едва пипнах педала, сега като прибирах вагон-чето имах чувството че не спира.
                          Двигателя е добре според мен, не пуши, пали от раз, дърпа с идея - две по-слабо от моите бензинови 133 коня.
                          За километрите - в събота като я гледах на километраж бяха 170к, днес сядам, контакт и ... 133 Явно им се е видяла много запазена и са върнали още малко. На капака на ангренажа има надпис 182 200 какво ли значи - сменен тогава или следваща смяна?
                          Има и проблем вече - долната решетка м/у фаровете за мъгла е със счупени крачета, свалих я да не я загубя, със силикон ли да я мацна?
                          За каишката на ангренажа - дайко комплект или гейстс ремък + ролка и обтегач ина? Има ли някъде ръководство за смяна?
                          Маслото разбрах - SELENIA WR Diesel 5W40
                          Волана наистина е забавен - директен доста и не завива много, много. Това да му е проблема
                          Снимки утре че днес капнах - едно че навън жега а и в КАТ не можаха да прочетат номера на двигателя и ходих на сервиз да го гледат - както всичко заврян на кучето в аспуха - един час го търка момчето с разни неща като гинеколог.
                          Честито колега или по-скоро на твоето приятелче!Абе и на двама ви!
                          Пусни малко повече инфо и снимки в темата "Предтсвете се"
                          Успех и много безаварийни!
                          Alfa Romeo 147 1.6 TS 120hp 2001 red
                          Suzuki IGNIS 1.3 VVT 93hp LPG 2005 grey
                          http://www.family-sozopol.com/

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от milenjs Покажи съобщение
                            Да не се правя на ощипана госпожица и да кажа все пак
                            Ами взех я Не я закачах на диагностика, покарах я 5-6 км. и си я прибрах. Та супер си е колицата - окачването е перфектно, не тропа, скърца... Спирачките са уникални - щях да изкоча от прозореца а едва пипнах педала, сега като прибирах вагон-чето имах чувството че не спира.
                            Двигателя е добре според мен, не пуши, пали от раз, дърпа с идея - две по-слабо от моите бензинови 133 коня.
                            За километрите - в събота като я гледах на километраж бяха 170к, днес сядам, контакт и ... 133 Явно им се е видяла много запазена и са върнали още малко. На капака на ангренажа има надпис 182 200 какво ли значи - сменен тогава или следваща смяна?
                            Има и проблем вече - долната решетка м/у фаровете за мъгла е със счупени крачета, свалих я да не я загубя, със силикон ли да я мацна?
                            За каишката на ангренажа - дайко комплект или гейстс ремък + ролка и обтегач ина? Има ли някъде ръководство за смяна?
                            Маслото разбрах - SELENIA WR Diesel 5W40
                            Волана наистина е забавен - директен доста и не завива много, много. Това да му е проблема
                            Снимки утре че днес капнах - едно че навън жега а и в КАТ не можаха да прочетат номера на двигателя и ходих на сервиз да го гледат - както всичко заврян на кучето в аспуха - един час го търка момчето с разни неща като гинеколог.
                            А честито!
                            Да,спирачките са уникални,а и хода на педалите като цяло е по-къс в сравнение с повечето автомобили.Все пак прегледайте състоянието на накладките,защото когато се износят,ходът на спирачката и уникално къс.
                            За ремъците и ролките си вземи комплекта на Дайко,не че и с другите няма да стане,но лично аз така предпочитам.
                            Тези 133к са им любими на джамбазите.Като погледнеш всички коли и ще решиш,че всички са се уговорили до толкова да ги карат.
                            За решетката има различни варианти,кеф ти я лепни,кеф ти скоби и т.н.
                            Воланът е много директен и е приятен за реакция,но кръгът на завоя е ограничен и за паркирането трябва да и свикнеш.
                            Ако ти се вижда слабичка,с един ремап може да се докара спокойно на 140 магарета.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Маслото е сменено, въздушния филтър е купен но нямаше време да го поставя, при тези коли явно всичко става с време, помахват се доста работи преди да достигнеш същноста на проблема. Явно обичат и искат да им се обръща повече внимание
                              Сега я оставих в сервиз за смяна на ангренажа - комплект на SKF.
                              Предполагам че и термостата ми е за смяна, държи под 80 гр., настъпах я яко по едно нанагорнище 5-6 км. и загря на 92-92 но след това по равното отново под 80. Попрочетох из форума и сигурно е термостат. Въпроса ми е защо има два вида и кой е моя - http://axm-auto.com/index2.php?brand...at=1&subcat=19
                              Mitsubishi SpaceWagon 2.0 & Nisan Micra 1.0 § Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105

                              Comment

                              Working...
                              X